Najnowsza odsłona kampanii społecznej „Prowadzę Jestem Trzeźwy” wystartowała pod hasłem „Dołącz do mnie!”. Partnerami akcji są Samorząd Województwa Śląskiego oraz Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego. Ambasadorem kampanii został kierowca rajdowy, Kajetan Kajetanowicz.
Tegoroczna edycja kampanii zostanie zrealizowana przez Fundację Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka we współpracy z Samorządem Województwa Śląskiego oraz Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej Województwa Śląskiego w terminie 15.09-31.10.2020 r. Jej celem jest zwrócenie uwagi kierowców, pasażerów komunikacji miejskiej oraz przechodniów na niebezpieczeństwo prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu i innych środków psychoaktywnych. Ambasadorem najnowszej odsłony akcji został rajdowy Wicemistrz Świata WRC2 2019 i trzykrotny rajdowy Mistrz Europy Kajetan Kajetanowicz. Wsparcie merytoryczne w trakcie realizacji kampanii zapewnia Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach.
„Prowadzę jestem trzeźwy” to kampania społeczna, której celem jest promowanie zdrowego i trzeźwego stylu życia. Została zapoczątkowana 21 lat temu przez Krzysztofa Gmyrka, ks. Piotra Brząkalika i dr. Krzysztofa Wilgusa. Projekt jest kontynuowany przez syna Krzysztofa, Pawła Gmyrka – obecnego Prezesa Fundacji. Kampania „Prowadzę jestem trzeźwy” wspiera bezpieczeństwo na polskich drogach, a jej symbol – brelok do kluczyków samochodowych towarzyszy w podróży już ponad 200 tysiącom osób w całym kraju, a od 2010 roku także za granicą. Działania Fundacji poparło do tej pory ponad 100 polskich miejscowości.
Swój głos poparcia dla działań Fundacji postawił oddać przedstawiciel świata rajdowego, rajdowy Wicemistrz Świata WRC2 2019 i trzykrotny rajdowy Mistrz Europy Kajetan Kajetanowicz. Jego zdaniem zdrowie i życie człowieka to wartości, których nie da się przecenić.
– Każda akcja, która może uratować chociaż jedno życie, jest warta organizacji. Właśnie dlatego popieram kampanię „Prowadzę jestem trzeźwy”. Bezpieczeństwo nas wszystkich zależy od mądrych wyborów uczestników ruchu. Świadomość konsekwencji braku trzeźwości może sprawić, że nasze drogi będą bardziej bezpieczne. Propagowanie rozsądnego podejścia kierowców, ale także wszystkich innych korzystających z dróg, to dla mnie bardzo ważna misja – podkreśla Kajetanowicz.
Kampania obejmuje outdoor, social media, internet oraz telewizję. Na 1 października zaplanowana została premiera spotu promującego tegoroczną akcję. Materiał będzie można obejrzeć na YouTube oraz na stronie Fundacji www.trzezwosc.pl.