Zasięg kampanii: ogólnopolska
Nośniki ATL:
- Telewizja (TVP1, TVP2 i TVP3, TVP Katowice, Telewizja Apteczna)
- 300 billboardów na terenie całej Polski
- 480 ekspozycji CLP (wiaty przystankowe, kioski „Ruch”)
- 40 autobusów (format: fullback)
- 260 stacji benzynowych Shell (ekspozycja na pistoletach paliw)
- Internet (strona www.trzezwosc.pl, współpraca z portalami internetowymi)
Nośniki BTL:
- Breloki (pomysłodawca breloka jako symbolu akcji – Krzysztof Bogdoł)
- Poligrafia (plakaty w pubach, klubach, w szkołach jazdy)
Media: telewizja, prasa, radio, internet
Projekt graficzny: agencja reklamowa Business Consulting
Planowanie i pozyskanie nośników: agencja reklamowa Business Consulting
Spot telewizyjny: scenariusz – Krzysztof Bogdoł, reżyseria – Ryszard Czernow
Badania:
Kreacja i planowanie nośników poprzedzone zostały badaniami kierowców karanych za jazdę po spożyciu alkoholu oraz kierowców nie jeżdżących „na gazie”. Przeprowadzenie badań było możliwe dzięki uprzejmości Wojewódzkiej Komendy Policji w Katowicach.
Kreacja:
Prosty i jasny przekaz „Prowadzę – jestem trzeźwy”. Wyróżnikiem akcji stał się charakterystyczny brelok z logo i hasłem kampnii.
Patroni: do grona patronów dołączyli: Ministerstwo Transportu, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce oraz Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej.
Kampania „Prowadzę – jestem trzeźwy” zakwalifikowała się do grona 30 półfinalistów Konkursu na Najlepsze Dzieło Obywatelskie „Pro Publico Bono”. Łącznie zgłoszono 200 inicjatyw.

